
Als copywriter ben ik de specifieke tekstschrijver die ook korte commerciële teksten schrijft. En in beelden en concepten denkt. Alles om de lezer in beweging te brengen. Wervende en commerciële teksten nodig die de doelgroep en het doel bereiken? Dat lukt alleen met helder geschreven, innemende teksten die de lezer echt raken. En dat gaat alleen als ik me als copywriter verdiep in de organisatie, producten en diensten. Maar vooral in de doelgroep. Alleen dan ontstaat de juiste toon en stijl voor communicatie. De zinnen hoeven grammaticaal niet altijd juist te zijn Als je praat gebruik je immers ook niet in iedere zin de gebruikelijke grammaticale constructies. Wel moet het helder en fris zijn. Natuurlijk kan ik wel goede teksten schrijven…
Wat raakt mijn doelgroep en daardoor mijn lezer?
Snelle teksten schrijven is iets anders dan snel teksten schrijven. Soms doe ik een uur over één regel. Wat is het doel? Wat raakt mijn doelgroep en daardoor mijn lezer? Dat zijn de vragen die ik als copywriter beantwoord voordat het echte schrijven begint. Het draait om emoties, (zakelijke) belangen en persoonlijke interesses van de doelgroep. Zowel inhoudelijk als op het gebied van schrijfstijl. Het is belangrijk dat de teksten goed aansluiten bij het doel en de doelgroep van uw bedrijf. Teksten die opvallen en het verschil maken. Maar ook teksten die geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines, de zogenaamde SEO-teksten.